Xenon HID Τεχνολογία
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   

Τα Xenon σαν τεχνολογία έχουν την φιλοσοφία οτι δεν αντικαθίστονται κατα την διάρκεια ζωής του οχήματος.

Δηλαδή, η διάρκεια τους ειναι μερικές χιλιάδες ώρες λειτουργίας. Οπότε δεν είναι σαν τις απλές αλογόνουν που έχουν ενα πεπερασμένο χρόνο ζωής. Φτιάχτηκαν για να ζήσουν όσο κ το όχημά μας.

 

Τύπος μετασχηματιστή.

 

Παρακάτω βλέπετε τους δυο τύπων μετασχηματιστών της αγοράς... Slim και regular ballast ( slim προφανώς ειναι ο αριστερός μετασχηματιστής )

 

 

 

Τύπος λάμπας ( H1/H2/H4/H7/H8/H9/H11 )

 

Οι περισσότεροι λαμπτήρες έχουν ενα Beam. Οι κοινές λάμπες δηλαδή Η1, Η3, Η7, Η8.

Στους απλούς λαμπτήρες τα πράγματα ειναι απλά. Η διαφοροποίηση στην τεχνολογία γίνεται στο κατα πόσο το ballast του KIT ειναι κανονικού μεγέθους ή slim. Δηλαδή η διαφοροποίηση ειναι χωροταξική κ μόνον.

 

Υπάρχουν όμως λαμπτήρες οι οποίοι συγκεντρώνουν δυο Beams σε εναν. Δηλαδή υψηλή-μεσαία σκάλα αλλάζει με έναν λαμπτήρα. Ενα παράδειγμα τέτοιου λαμπτήρα ειναι οι Η4 Hi/Lo.

 

Στους λαμπτήρες δυο Beam εκτός το μέγεθος του μετασχηματιστή όπως κ αναφέρθηκε ακριβώς παραπάνω, υπάρχει και η διαφοροποίηση των τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται.

Συνοπτικά, στην αγορά κυκλοφορούν ευρέως οι εξής 3 τεχνολογίες:

 

Telescopic Bi-Xenon

 

 

 

Telescopic - Eχουν μια "αντίσταση", η οποία τραβιέται μπροστά ή πισω, αλλάζοντας τη δέσμη, κ οπότε το beam

 

Στο telescopic η αλλαγή το beam γίνεται κουνόντας το κέντρο όπως βλέπεις στην πάνω εικόνα..

 

Θετικά είναι οτι έχεις άμεση απόκριση αφου ο ίδιος πυρήνας ανάβει κ απλα μετακινείται...

Αρνητικό είναι οτι είναι πιο περίπλοκο στην εγκατάσταση καθώς παίρνεις ρεύμα κ απο μπαταρία κ έχει ενα ρελέ παραπάνω για το beam...

Η Η4 είναι μια λάμπα που έχει τόσο την μικρή οσο και την μεγάλη σκάλα... Οχι μια λάμπα για την μικρή, μια για την μεγάλη όπως είναι οι Η7...

Αρα με το να κάνει αυτη τη κίνηση αλλάζει το κάτοπτρο, κ άρα αλλάζει η δέσμη του φωτός κ οπότε έχεις μακρινή/κοντινή κατα βούληση...

Οταν έχω την μεσαια σκάλα το κέντρο της λάμπας ειναι σε έκταση... και όταν βάζω την μακρινή, το κέντρο τραβιέται μέσα, αλλάζει η διέυθυνση των δέσμεων του φωτός και άρα αλλάζει και το beam...

 

 

 

Bi-Xenon

 

 

Bi-xenon - Ο λαμπήρας έχει δυο πηγές φωτός Xenon. Το αρνητικό ειναι οτι ανάβοντας την μεγάλη σκάλα, δεν θα αποδόσει γρήγορα το 100% της φωτεινότητας, mε αποτέλεσμα αν θες εσυ πχ. να φωτίσεις την είσοδο μιας στροφής στην εθνική, να έχει πρόβλημα ( χαμηλή φωτεινότητα ).

 

 

Απλό Bi-Xenon

 

Αυτά έχουν την μεσαία σκάλα Xenon, κ όταν ανάβεις την υψηλή, ανάβει μια μικρή λάμπα αλογόνου. Αυτό έγινε για να έχεις άμεσο σινιάλο, καθώς όπως ξέρουμε ο λαμπτήρας Xenon αργεί μερικά δευτερόλεπτα να αποδόσει τα μέγιστα. Φυσικά αυτη η μικρη λάμπα αλογόνου δεν κάνει τπτ. Ειναι σαν να μην έχεις μεγάλη σκάλα.

 

Ισχύς σε Watt (21W / 35W / 55W)

 

- 21Watt προορίζεται για μικρά οχήματα ( παπάκια, σκουτερ κτλ ).

- 35Watt ειναι τα πιο συνηθισμένα, κ που μεχρι τωρα αυτά κυκλοφορούν στην αγορά.

- 55Watt Πολυ ισχυρά, με κατανάλωση σχεδόν σαν τις αλογόνου... και με παρα πολυ έντονη φωτεινότητα.

 

 

Επίσης, πρεπει να γνωρίζουμε, οτι τα ΚΙΤ Xenon HID, ουσιαστικά προορίζονται για τα κατάλληλα φανάρια...

Τα φανάρια αυτά, είναι τέτοια ωστε να ΜΗΝ φαίνεται η ιδια η λάμπα απο το φανάρι, αλλα να ειναι καλυμένη με ενα ημισφαίριο κάλυμα.

 

Αυτό υπαρχει:

1) τόσο για να μην ενοχλεί η ένταση του λαμπτήρα τους υπόλοιπους οδηγούς, μιας κ οι λάμπες Xenon έχουν πολυ δυνατό πυρήνα,

2) όσο κ για να διαμοιράζουν σωστα τις ακτίνες στον χώρο.

 

Φανάρι το οποίο ΔΕΝ είναι κατάλληλο για Xenon HID KIT

 

 

Φανάρι το οποίο είναι κατάλληλο για Xenon HIT KIT

 

 

Νομίζω οτι μπορείτε να καταλάβετε απο τις παραπάνω φώτο για πιο ημισφαίριο κάλυμα μιλάω.

 

 

Χρώμα (4.2Κ / 6Κ / 8Κ / 10Κ / 12Κ / κτλ)

 

Τέλος, μπορούμε να επιλέξουμε το χρώμα του φωτός των Xenon HID KIT

 

Αυτο το καθορίζει ο συντελεστής θερμοκρασίας Kelvin που ουσιαστηκά καθορίζει το χρώμα που ο λαμπτήρας εκπέμπει.

Το ιδανικό κατ'εμέ χρώμα ειναι το 6000Kelvin ή διαφορετικά 6Κ. Αυτο το χρώμα είναι το λεγόμενο ice white, δηλαδή το λευκό του πάγου. Δεν κιτρινίζει καθόλου, ελάχιστα έως μηδαμινά βγάζει ενα γαλάζιο.

Απο τα 6Κ κ πάνω, το χρώμα παίρνει αποχρώσεις του μπλέ, φτάνοντας πχ. στα 12Κ όπου ειναι μωβ!

Απο τα 6Κ κ κάτω ( πχ. 4200Kelvin ) το χρώμα κιτρινίζει. Ενα ΚΙΤ 4200Κ ειναι ιδανικό για κάποιον που έχει προβολείς ομίχλης κ δεν θέλει να φαίνεται το αμάξι του σαν άρρωστο όταν εχει όλα τα φώτα αναμένα.

 

 

Παρακάτω φαίνεται μια φώτο της κλιμάκωσης αυτής:

 


 

 

 

Υπάρχει περίπτωση να μην εκκινήσουν τα Xenon...

 

Τα Xenon σαν τεχνολογία έχουν την εξής ιδιαιτερότητα. Κατα την εκκίνηση τραβάνε κάμποσα αμπέρ, γίνεται μια "έκρηξη" ας το πούμε, όπου βγάινει το αρχικό φλάς, έπειτα συνεχίζονται αλυσιδοτές μικρότερης έντασης μέχρι που ζεσταίνεται και ισοροπεί.

Αν για κάποιο λόγο, η διάρκεια της πρώτης μεγάλης "έκρηξης" διακοπεί, τότε η λάμπα δεν εκκινεί καν να ανάβει.

 

Οταν καμια φορά απο δικό μας λάθος, η μίζα πατηθεί δυο φορές με ενδιάμεσα κλάσματα δευτερολέπτου τότε η αυτό που γίνεται ειναι:

 

1) Πέφτει η πρώτη μιζιά

2) Μολις πέσει η μιζιά, στέλνει ρεύμα στο φως

3) Το φως τραβάει τα αμπερ να εκκινήσει

4) Πέφτει η δεύτερη μιζιά με συνέπεια όλες οι παροχές να διακοπούν στιγμιαία

5) Η Xenon δεν ανάβει αν τα αμπέρ που είχε τράβηξει στο 3) δεν την είχαν εκκινήσει πλήρως

 

Το συμπέρασμα βγήκε απο την συμπεριφορά των Xenon του αμαξιού μου αλλα κ της μηχανης ( αφού βέβαια έκαψα μια λάμπα ) όπου τωρα με το PCIII δουλεύει κάπως πιο περίεργα κ το κάνει συχνότερα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post by: Kartsonis