Αλλαγή Λαδιών
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   

Oι περισσοτεροι οταν ακουνε αλλαγη λαδιων φανταζονται στο μυαλο τους απλα οτι πεταμε τα παλια και βαζουμε καινουρια... εδω ομως κρυβονται... μυστικα! Tο λαδι αν και ακουγεται απλο δεν ειναι! Eιναι μια συνθετη εργασια! Πρεπει να γνωριζουμε τι λαδι συνιστα ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ (οχι οι αντιπροσωπιες!), την ποσοτητα και να γνωριζουμε τον τροπο που το αλλαζουμε.

Επισης πρεπει να γνωριζουμε οτι η μοτοσυκλετα μας εξαρταται απο την ποιοτητα λαδιου που της βαζουμε!

Όπως εμεις θελουμε καλο φαγητο ετσι και αυτη θελει καλο λαδι για να ζησει. Τωρα το ποτε αλλαζουμε λαδι... υπηρχαν και παντα θα υπαρχουν διαφωνιες!

 

 

 

Το εργοστασιο συνιστα καθε 12000! Οι αντιπροσωπειες λενε καθε 6000. Εγω επειδη ημουν παντα ψειρας τα αλλαζω καθε 2000 το πολυ 3000 (ισως να ειμαι και λαθος εδω...), παντως ζημια δεν προκαλω σιγουρα!

 

Μαθαινουμε λοιπον απο το manual μας τι συνιστα το εργοστασιο. Σε εμενα (ΖΧ10R) συνιστα 10-40 ημισυνθετικο και 2.7 λιτρα λαδι (χωρις αφαιρεση φιλτρου) ή 3.0 (με αφαιρεση φιλτρου).

 

Έχουμε ενα τετοιο 4λιτρο κουβαδακι.

 


 

 

Αγοραζουμε 3 λιτρα ποιοτικα (η ΤΑ ποιοτικοτερα) 10-40. Πηγαινουμε σε χωρο που ειναι ευθεια μετρωντας το για σιγουρια με το αλφαδι!

 


 

 

Εχουμε και τη μοτοσυκλετα μας ευθεια! Βαζωντας κατι κατω απο το σταντ και μετρωντας επισης με το αλφαδι! (προσοχη ομως μην αναποδογυρισει Laughing)



 

Για να αφαιρεσουμε τα λαδια μας πρεπει ο κινητηρας μας να ειναι καλα ζεστος (περιπου 90 βαθμους) γιατι το λαδι οταν ειναι ζεστο γινεται νερο και οταν ειναι παγωμενο σχεδον δεν βγαινει απο το καρτερ!

Μετα ξεβιδωνουμε την βιδα του καρτερ και το αφηνουμε να στραγγιξει εχοντας τη μοτοσυκλετα μας στον πλαγιοστατη και εχοντας βγαλει και την επανω ταπα λαδιου για να κανει κυκλωμα αερα!

 

 

 

 

Μετα απο 2 λεπτα περιπου που θα στραγγιξει γυριζουμε τη μοτοσυκλετα μας για καμια 30 δευτερα για να φυγουν και τα λαδια που βρησκονται αντιθετα (δειτε βελακι)

 


 

 

... και μετα την αφηνουμε παλι στον πλαγιο για να φυγουν τα παραπανω λαδια.

 

 

 

Το φιλτρο πρεπει να αλλαζεται καθε 12000χλμ., αλλα αν αλλαζουμε τα λαδια μας καθε 2-3-6000 μπορουμε να το αφαιρεσουμε για να αδειασει τα 300γρ. παλιο λαδι.

Το φιλτρο κανονικα οταν το βαζουμε το σφιγγουμε με το χερι και μονο οταν το μοτερ ειναι κρυο, γιατι οταν ζεσταινεται το μοτερ λογο της συστολης σφιγγει.

Επισης τοποθετουμε λιγο λαδι στην τσιμουχα του φιλτρου. Τωρα υπαρχουν ορισμενα συνεργεια που το σφιγγουν καλα με ενα εργαλειο και δε βγαινει με την καμια! (και καταλαβαινετε γιατι Wink )

Δυστηχως δεν εχω τετοιο εργαλειο για να σας το ποσταρω. Anyway, αφου αδειασαμε και το φιλτρο μας υπολογιζουμε οτι θα παρει 3 λιτρα.

Κλεινουμε τη βιδα του καρτερ, βαζουμε πρωτα 2.9 λιτρα και βαζουμε μπροστα τη μηχανη να δουλεψει για 1 λεπτο με λιγο γκαζακι.

Μετα σβηνουμε και περιμενουμε 3 λεπτα να κατσει το καινουριο λαδι... Θυμιζω οτι εχουμε τη μοτοσυκλετα μας αλφαδιασμενη ευθεια και μετα μετραμε απο το ματακι.

 

 

 

Αν μας δειξει minimum προσθετουμε καμια 50-100γρ. και τελος! Επισης αν βαλουμε περισσοτερο λαδι μπορει να κανουμε μεγαλη ζημια στο μοτερ λογο αυξημενης πιεσης και αν εχουμε λιγοτερο παλι κανουμε μεγαλη σιγουρα ζημια.

Για οσους θελουν μια εικονα για τις ταπες λαδιου, εδω ειναι η κατω βιδα που θα πρεπει να βγαλουμε για να φυγουν τα λαδια:

 

 

 

 

... εδω ειναι η επανω ταπα που θα πρεπει να αφαιρεσουμε και στην εξαγωγη και στην πληρωση λαδιου:

 

 

 

 

Το φιλτρο λαδιου βρισκεται ακριβως μπροστα στη μηχανη και πισω απο το χταποδι! Μολις κρυωσει η μηχανη το αφαιρουμε. Βιδωτα οπως δειχνει το βελακι!

 

 

 

 

Καλητερα για να μην λερωσουμε την καρινα με λαδια, την αφαιρουμε. Η καρινα αφαιρειται ευκολα με τις 6 βιδες που ειναι στον κυκλο:

 

 

 

Καλή επιτυχία σε όλους.  Cool 

 

 

 

 

 

 

 

 

Post by: diwattos